Co znamená milovat?

16.11.2017

Dlouho jsem nedokázala přesně určit jaký je pro mě rozdíl mezi tím mít někoho rád a milovat... A včera mi to nějak došlo...

Milovat znamená naprosto druhému člověku důvěřovat, být mu oddaný, vědět, že se na něj můžu spolehnout, můžu mu cokoliv říci. Také to pro mě znamená, že mi na člověku tolik záleží, že jsem ochotná kvůli němu udělat kompromis (a to kompromisy opravdu nemám ráda), ustoupit, slevit ze svých požadavků... Protože vím, že on toho nezneužije, nebude se mnou manipulovat, neublíží mi.

Milovat pro mě znamená být ochotna tomu druhému svěřit svůj život. 

Vždycky jsem měla problém vyslovit "Miluji Tě"... nikdy jsem nevěděla jak vlastně poznám, že miluji. Cítila jsem, že je to něco víc, ale nevěděla jsem co přesně...A mám pocit, že teď už to vím. Už také vím koho jsem v životě opravdu milovala a do koho jsem byla jen zamilovaná. 

Opravdu miluji své přátele, ale není pro mě snadné milovat "partnera"... možná proto, že ho prostě jen dostatečně dobře neznám. Nedokážu milovat někoho, koho znám jen pár týdnů. Ale velmi snadno se do něj můžu zamilovat

A možná mi stačí ta zamilovanost. To krásné poblouznění i když je to jen na krátko a když to přejde tak se prostě rozloučíme... Nepotřebuji životního partnera aby mi do konce života věrně miloval. Protože vím, že miluji, a že jsem milována.

Už si nemyslím, že když někoho miluji, tak už ho budu milovat navždy... když přestanu důvěřovat, přestanu milovat. Stáhnu se, začnu být opatrnější. A těžko si pak ten člověk dokáže získat mou důvěru zpět.

Zato mít ráda můžu mít kohokoliv. Když je mi někdo sympatický, ráda s ním trávím čas,  protože je zábavný, dobře se nám spolu povídá, je na mě hodný... To stačí. 

Takhle to cítím. 
Teď.

M.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky