Dary, dárky a dárečky

20.09.2016

Je snad slovo "dar" synonymem pro výměnný obchod nebo protislužbu?

Dříve jsem z dávání i přijímání dárků bývala nervozní. Dar jsem brala jako závazek. 

Hodně jsem řešila, zda dárek ode mě má stejnou hodnotu, jako dárek který dostanu nebo jsem dostala. Trávila jsem spoustu času vybíráním a vymýšlením dárku pro někoho, komu vlastně vůbec nic dávat nechci, ale "musím", protože ten dotyčný mi něco dá či dal a já mu nechci něco dlužit... Nic dlužit. 

Teď už se na celou tu darovací věc koukám jinak a díky tomu dárky dávám i dostávám moc ráda. Přestala jsem je totiž dávat s očekáváním, že pak také něco dostanu. Dávám dárek jen proto, že prostě chci. Chci dotyčnému udělat radost a nic víc. Se stejným vědomí i dárky přijímám. Vím... je možné, že druhý to bere jinak a když mi dárek dává, tak se domnívá, že si mě tím zavazuje. Ale to mě netíží. To je jeho problém.


Zdá-li se Vám to sebecké, tak mi nic nedávejte, třeba budete překvapeni a já sama Vás něčím obdaruji... jen tak. A pokud mi chcete dát dárek, klidně dejte... Budu mít radost. Nečekejte však automaticky ode mne něco na oplátku. Udělejte to jen proto, že mě chcete potěšit. Možná ode mě také něco dostanete, a možná ne. Nechte se překvapit ;)



Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky